The book made one dream come true for me.

 

Recently, I bought a book.

It is this.

 

最近、私は本を買いました。

それがこれです。

Facebookを創った男: ザッカーバーグ・ストーリー The Mark Zuckerberg Story (ラダーシリーズ Level 5)

Facebookを創った男: ザッカーバーグ・ストーリー The Mark Zuckerberg Story (ラダーシリーズ Level 5)

 

 

This book made one dream come true for me.

From long ago, I wanted English book.

 

この本は、私の夢を1つ叶えてくれました。

昔から、私は英語で書いてある本が欲しいと思っていました。

 

But, I thought that I could'nt it.

Because Reading English is difficult for me.

 

しかし、私はそれは出来ないと思ってました。

なぜかというと、英語を読むことは私にとってとても難しい事だったからです。

 

I will not make one dream come true.

But It's chance, come quickly.

 

私がその夢を叶えるつもりはあまりありませんでした

けど、そのチャンスは急に来ました。

 

 


After a long time,I walked book store.

I was finding interesting book.

 

久しぶりに本屋さんを歩いていました。

私は、面白い本を探していました。

 

Recently, I don't know interesting for me.

So I walked innocent for book store.

 

最近、私は私にとっての面白いが何なのかわかりませんでした。

だから(何も考えず)無心で本屋さんを歩いていました。

 

 

A lot of beatiful picture book was book store.

Unfortunately those don't move my heart.

 

沢山の美しい写真の本が沢山ありましたが

残念ながら私の心を動かすものはありませんでした。

 

 

At that time, I stopped the front certain book shelf.

It is book shelf for English book.

 

その時、私はとある本棚の前で止まりました。

それは英語の本の本棚でした。

 

 

First time, I held "The Little Prince".

But It thought long story and difficult for me.

 

最初、私は『星の王子様』を手に取りました。

しかし、それは私にとって長い話で難しいと思いました。

 

Next, I looked next to book shelf.

There was "Steve Jobs's book" and "Mark Zuckerberg's book".

 

次に、私は隣の本棚を見ました。

そこにはスティーブジョブズの本と、マークザッカーバーグの本がありました。

 

At that time, I thought that I want read for those.

I held both book.

 

その時、私はそれらを読みたいと思い

両方の本を手にとってみました。

 

Both book level is hard.

But I don't interest other book.

 

両方の本のレベルは高かったです。

しかし、それ以外の本へ興味を持つことも出来なかったです。

 

Until now,I was doing that I don't a lot of interest for me.

But always, those is end of half way.

 

今まで、私にとって興味がないことを沢山してきました。

しかし、それらはいつも中途半端で終えていました。

 

I thought to buy down level book.

But, This time, I thought differece.

 

私はレベルを下げた本を買うことも考えましたが

しかし、今回はそれは違うと思いました。

 

 

 

I'm glad now.

Because I bought the book.

 

私は今嬉しいです。

なぜかというとその本を買ったから。

 

But I didn't buy both.

I bought "Mark Zucker berg's book".

 

しかし、私は両方は買いませんでした。

買ったのはマークザッカーバーグの本です。

 

Steve Jobs's book is read a little Japanese book. from long ago.

So I bought "Mark Zucker berg's book".

 

スティーズジョブズの本は日本版で少し読んだことがありました。

だから、(今回は)マークザッカーバーグの本を買いました。

 

Now, I read on the way the book.

I will interesting that It read continuation the book.

 

今、私はその本を読んでいる途中です。

続きを読むのが楽しみです。