For me was good that three things,this year.(2016)

 

日本語版

 

enomoto.hatenablog.jp

 

 

 

For me was good that three things,this year.

 

One, I was concered with people oversease, a little.

Language is English or Japanese,

I got many way of thinkin.good and bad.

but, It was important experience for me.

 

Two, I was many first challenge.

It is small things, big things...etc.

I was very nervous.

but I learned many things good and bad.

 

Three, I continued web log.

I, voluntarily begin things is no good.

but so happy.

I got confidence.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーー

以下、簡易的に訳しものです

 

今年やってよかった3つのことがあります。

 

一つ目は、海外の方と関わったことです。

良くも悪くも色々な考えが学べて大切な経験をしました。

 

二つ目は、沢山初めてする挑戦をしたことです。

小さいことから大きいことから・・。

とても緊張しましたが良くも悪くも沢山学びました。

 

三つ目は、ブログを続けることでした。

自発的にやって続いたことがありませんでしたが

初めて続けることができ、嬉しくて自信へつながりました。